Prestandan i WordPress är vida omtalad efter 10 år i branschen, men det är en hel del som har hänt. De nyare teman som finns till WordPress har bättre anpassningsmöjligheter, bara som exempel. } En influens från sökoptimeringsbranschen är strukturer för förbättrad exponering. Det är nödvändigt med en högkvalitativ hemsida för att synas i Google, och tar man hjälp av WordPress är det möjligt att ta fram en sådan.
Vilket tema ska man välja?
Ett bra tema hittar man enkelt på nätet, trots att utbudet kan framstå som svåröverskådligt. Rådande trender lägger grund för utveckling av estetiska element och funktioner. Det går med andra ord rusta upp sin webbplats kostnadsfritt med ett annat tema. För det mesta fullbordas första kontakten med tilltänkta konsumenter via internet. Det går att hitta många jämbördiga sätt att arbeta på när man ska syssla med onlinemarknadsföring. Siktar man på varaktig exponering är sökmotoroptimering och Pay per click fördelaktigt, samtidigt som det är lättare att arbeta med sociala medier. Sliders har vuxit att bli populärt inom såväl bolag som privatpersoner, och är ett slags bildspel. Det finns mängder av tilläggsprogram för detta, och möjliggör för oerfarna personer att skapa webbplatser som är snygga och av modernt snitt. Alla är inte kostnadsfria, men många, och de som måste köpas ger användaren både fler funktioner och kundsupport.